O autorze
Manager z prawie 20 letnim doświadczeniem na rynku marketingu i mediów. Swoją karierę rozpoczynała w latach dziewięćdziesiątych na rynku międzynarodowych agencji reklamowych. Odpowiadała za wielokrotnie nagradzane kampanie reklamowe: m.in. Heyah, a potem Plus z kabaretem Mumio, czy Turbodymomen. Związana ze światem dużych korporacji z obszaru telekomunikacji, a potem energetyki. Przez ostatnie 2 lata jako doradca prezesa zarządu Polskiej Grupy Energetycznej. Prowadzi Fundację FSCD Polska zajmującą się edukacją w zakresie nowych technologii oraz kapitału społecznego. Zasiada w radach i jury różnych
instytucji i projektów. Jej pasją są media społecznościowe i ich wpływ na zmiany w globalnej komunikacji, a także wpływ nowych technologii na gospodarkę światową.

Po co mi nowe technologie jeśli jestem fryzjerem?...

...Siedząc na fotelu usłyszałam takie oto  pytanie od strzygącego mnie pana, który zaglądając mi przez ramię zauważył, że czytam na tablecie artykuł o trendach w technologii.

Zapytałam więc siebie: Dlaczego technologia jest tak ważna dzisiaj? Tak nadrzędna?
Rozejrzyj się a zobaczysz, odpowiedziałam szybko.



Faktycznie czy stoję czy leżę, pracuję czy odpoczywam, chcę czy nie chcę, używam technologii nawet o tym nie wiedząc. Ona wszystko upraszcza i przyspiesza. Nie umiem przykleić kafelka w łazience  - sprawdzam na YouTube; robię zakupy przez Internet i wiem od razu co najczęściej kupuję,  a Amazon podpowiada mi jakie książki będą mi się podobać zanim po nie w ogóle sięgnęłam.

A co niesie technologia dla biznesu i przedsiębiorców na przykład takich jak mój fryzjer?
Big Data – dostęp do danych tak szczegółowych i przekazywanych w czasie rzeczywistym, jakbym znała tego klienta lepiej niż on sam siebie. Wspaniale robi to firma Nike - która dzięki sensorom umieszczanym w butach, wie na przykład kiedy i dlaczego się psują, albo czy klient chodzi w nich czy raczej biega.

Media społecznościowe – możliwości dialogu z klientem, interakcji, wymiany doświadczeń zarówno z firmą jak i między klientami na temat marki lub firmy wychodzą daleko poza granice tradycyjnej reklamy czy obsługi klienta. To narzędzie zostało perfekcyjnie wykorzystane przez firmę American Express, która dzięki spójnej i kompleksowej strategii społecznościowej zdobywa znacznie więcej klientów przez internet niż konkurenci.

Innowacja, Design Thinking – pobudza gospodarkę i pozwala firmom lepiej dostosowywać się do zmian. Tak stało się w przypadku firmy Lego, która powołała do życia Future Lab i dzięki wygenerowanym tam pomysłom z producenta klocków stała się globalnym dostarczycielem rozrywki.

“Ale skąd ja mam to wszystko wiedzieć?”  - zapytał mój fryzjer przerywając mi wywód.
“Przyjdź na Digital University, to się dowiesz” - odpowiedziałam.
“A co to takiego?” - zdziwił się.
“To pilotażowy program fundacji FSCD i Katedry Teorii Zarządzania SGH z udziałem profesorów z Harvard Business School.
To platforma edukacyjna dla wszystkich którzy chcą się uczyć technologii: od dyrektorów sprzedaży i marketingu po właścicieli startupów.
Najbliższy zjazd już 30 i 31 stycznia. Temat przewodni: Innowacja. Zajęcia prowadzą m. in.  prof. Stefan Thomke z HBS i  Julie Meyer z Ariadne Capital.”

“Przyjdziesz?” - zapytałam mojego fryzjera.
“Możesz stać się nowoczesnym, świadomym zmian przedsiębiorcą. Może nawet założysz kanał na YouTube?”
“A może będę pierwszym w Polsce, który zatrudni robota-fryzjera obdarzonego sztuczną inteligencją?” - odpowiedział tajemniczo.
Trwa ładowanie komentarzy...